نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2619
-
الف
+

نمایشگاه نقاشی و خطاطی «در مسیر پرواز» افتتاح شد

نمایشگاه نقاشی «در مسیر پرواز» با نمایش يکصد اثر صلح خواهانه در شهر کابل به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه نقاشی «در مسیر پرواز» با نمایش يکصد اثر صلح خواهانه، از سوی ٢٠ دست اندرکار هنر نقاشی و خطاطی در شهر کابل به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، نمایشگاه «در مسیر پرواز» به ابتکار کارگاه نقاشی استاد «عظیمی» از پیشکسوتان عرصۀ خطاطی و نقاشی برای 2 روز در نگارستان ملی توسط «داکترطارق رشاد» مشاور وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان افتتاح شد.

این مراسم به حضورداشت «محمد کبیرکاووسی» مشاور وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان، «محمد هاشم شارق» رییس هنرستان ، «محبوبه بابکرخیل» رییس فرهنگ مردم ، شماری از روسای وزارت اطلاعات فرهنگ افغانستان ، هنرمندان و فرهنگیان برگزارشد.

در این مراسم «صابره رحمانی» مسئول نگارستان ملی افغانستان گفت: «در این نمایشگاه یک صد اثر نقاشی ، رسامی و خطاطی 20 تن از هنرمندان جوان آموزشگاه هنری عظیمی به نمایش گذاشته شده است .

داکتر «طارق رشاد» مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزاری این نمایشگاه را گام مهم در راستای رشد هنر و هنرمندان جوان کشور دانست و از کارکرد های هنری این نمایشگاه که توسط هنرمندان جوان کار شده است قدردانی کرد.

همچنان در این مراسم نمایش لباس های محلی توسط گروهی از جوانان ، پارچه تمثیلی توسط ممثلین تیاتر ملی و پارچه های آهنگ از سوی هنرمندان ریاست موسیقی اجرا شد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر